Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Tisková zpráva

Praha

Luxusu se v Praze daří – obchody na Pařížské se rozšiřují 

Pařížská ulice v Praze, nejdražší lokalita pro obchody luxusních značek v zemích Visegradské čtyřky, rozšiřuje svou nabídku


Praha, 12. června 2012 – Pařížská ulice v Praze, nejvýznamnější lokalita luxusních nákupů v zemích tzv. Visegrádské čtyřky, rozšiřuje svou nabídku značkových obchodů. Navzdory panující hospodářské situaci tamější obchody s luxusním oblečením, doplňky, šperky či hodinkami renovují a rozšiřují své dosavadní prostory, a o své místo se hlásí nové značky, které chtějí na pražský, resp. středoevropský trh s luxusním zbožím vstoupit. „Značky luxusního zboží v posledních letech opakovaně vykazovaly rekordní zisky, které vyjadřují touhu zákazníků po kvalitě, dlouhodobé životnosti výrobků a jejich nadčasové hodnotě. Český maloobchodní trh se i v době krize dále rozvíjel a právě v této době na něj vstoupila řada luxusních značek,“ říká Beatrice Mouton, vedoucí oddělení maloobchodních nemovitostí Jones Lang LaSalle pro střední a jihovýchodní Evropu, a dodává: „Pařížská ulice s elegantními budovami z konce 19. století je pro luxusní zboží tím pravým prostředím. Třebaže je stranou hlavních turistických tras, těsné sousedství navštěvovaných židovských památek jí zajišťuje dostatečný příliv návštěvníků Prahy. Jak česká, tak zahraniční klientela oceňuje diskrétní a elegantní prostředí, kam chodí cíleně nakupovat luxusní zboží. O tom, že poptávka po něm v Praze stále roste, svědčí dynamické změny, kterými obchody na Pařížské prochází – ať už se jedná o získání prestižnějšího místa v této lokalitě, renovace a rozšiřování existujících maloobchodních jednotek či otevření obchodů nových.“       

K obchodům, které v Pařížské a jejím okolí nedávno otevřely své obchody, patří: Fendi (móda), Dolce & Gabbana (móda), Bvlgari (šperky), Tiffany (šperky), Rolex (hodinky), Cvstos (hodinky), La Perla (móda). 

K obchodům, které v Pařížské ulici aktuálně rekonstruují/a rozšiřují své prostory, patří: Dior (móda), Burberry (móda), Salvatore Ferragamo (obuv a módní doplňky).

K novým obchodům, které v Pařížské ulici či v její blízkosti otevřou své obchody, patří: Azra (hodinky a šperky), Omega (hodinky), Armani Junior (móda) a Loro Piana (móda).     
Stejně jako v případě tzv. Zlatého kříže, je také Pařížská ulice fyzicky limitovaná a převis poptávky nad nabídkou tamějších maloobchodních prostor vede k tomu, že obchody s luxusním zbožím se otevírají také v těsné blízkosti Pařížské – při jejím ústí na Staroměstském náměstí (např. Cartier či Girard-Perregaux, nově Azra a Omega) či v ulicích Kostečná (např. Agent Provocateur, nově Cvstos) a Široká (např. Baldinini a La Perla). „K nejvyhledávanějším patří maloobchodní jednotky na začátku Pařížské ulice (u Staroměstského náměstí), nebo v blízkosti velkých obchodů renomovaných luxusních značek. Nájemné za maloobchodní jednotku o ploše 100 m2 se v Pařížské ulici pohybuje na úrovni 125 – 140 EUR/m2/měsíc,“ uvádí Filip Kolmer, senior konzultant oddělení maloobchodních nemovitostí Jones Lang LaSalle.                

V blízkosti nadnárodních značek vznikl v ulicích Dlouhé, Dušní a V Kolkovně tzv. Prague fashion district, tj. oblast, kde mají své butiky české módní návrhářky jako Klára Nademlýnská, Tatiana Kovaříková, Beata Rajská či Timoure Et Group nabízející autorskou módu ať už v podobě malých sérií pret-a-porter či návrhů na míru. 

„Praha je se svými ulicemi Na Příkopě (high street) a Pařížská (luxury street) v postkomunistických zemích středoevropského regionu zcela ojedinělá. Ve všech ostatních hlavních městech střední a jihovýchodní Evropy dominují maloobchodu nákupní centra, která se nachází i v samém středu těchto měst. Praze se blíží jen Budapešť, kde na Váci utca sídlí prodejny zboží střední cenové úrovně, a v ulici Andrássy obchody luxusních značek,“ dodává Beatrice Mouton a pokračuje: „pražská hlavní nákupní třída typu high street (Na Příkopě/Václavské náměstí) stejně jako nákupní třída luxusního zboží (Pařížská/Široká) je stále v hledáčku řady maloobchodníků. Do budoucna očekáváme silnou poptávku po prodejních prostorech na obou těchto předních nákupních třídách, jak to naznačují nově otvírané značkové obchody firem Tiffany, Bvlgari, Rolex či Pandora.“     
                                                                                                                                           ​