Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Tisková zpráva

Praha

Pražské hotely – navzdory stoupajícímu cestovnímu ruchu zůstávají ceny pražských hotelů stejné, důvodem je vysoká konkurence  


Praha, 18. února 2013 – „V současné době je v Praze celkem 341 hotel a celkem 26.400 hotelových lůžek. Více než 50 % všech ubytovacích kapacit (z celkového počtu hotelových lůžek) se nachází ve vyšším segmentu čtyř- a pětihvězdičkových hotelů,“ říká Karel Klečka, který se ve společnosti Jones Lang LaSalle věnuje oceňování hotelů.   

  
V průběhu desetiletí 2000 – 2010 zaznamenal hotelový trh v Praze prudký rozvoj. Nabídka hotelových kapacit se v této době rozšířila o cca 7.000 nových lůžek, z nichž se právě většina nacházela v segmentu čtyř- a pětihvězdičkových zařízení. Vysoká konkurence v tomto segmentu a pokles cestovního ruchu (výrazný především v roce 2009) byl příčinou toho, že hotelový trh v následujících dvou letech stagnoval, což se projevilo poklesem průměrných cen hotelových pokojů a zastavení hotelového developmentu. V roce 2011 nebyl na trh uveden žádný nový hotel, v roce 2012 pouze jeden, a to Fusion Hotel***. Situace v roce 2012 se díky zvýšení (incomingového) cestovního ruchu zlepšila a v současné době se plánuje/probíhá výstavba pěti hotelových zařízení (Motel One***, Holiday Inn Express***, NH Senovážné****; U Hájků - 1. část****; U Hájků - 2. část*****).  

K návštěvníkům pražských hotelů patří především cizinci (90 %). v roce 2012 byla Praha oblíbenou turistickou destinací Němců, Rusů, Italů, Britů a Američanů. Vzrůstající návštěvnost vykazují turisté z Asie (Čína + 20 %) a jižní Ameriky (Brazílie + 22 %).

„Navzdory stoupajícím počtům zahraničních turistů, kteří Prahu navštěvují, se ceny hotelových pokojů v zásadě nemění a v průměru se pohybují okolo 73 EUR/noc. Důvodem je vysoká konkurence, která drží hotelové ceny pod předkrizovou úrovní. Nicméně obsazenost pražských hotelů vzrostla z 67 %  v roce 2011 na 69 % v roce 2012. Díky tomu také výnosová míra (yield) vzrostla na úroveň 50 EUR, což je o 7 EUR více než v roce 2009,“ říká Karel Klečka z Jones Lang LaSalle a dodává: „největší návštěvnost vykazují pražské hotely na jaře/začátku léta a na podzim, kdy se v Praze koná řada kongresů, festivalů a akcí s mezinárodní účastí.“