Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Tisková zpráva

Praha

V Pařížské letos přibylo několik značkových obchodů s luxusní módou


Praha, 16. října 2013 — V prvním pololetí 2013 bylo v České republice dokončeno šest  maloobchodní projektů s celkovou pronajímatelnou plochou zhruba 71,000 m2: první fáze retail parku Špitálské předměstí v Jihlavě, OC Letmo v centru Brna, první fáze projektu H-Park Brno na předměstí města, Vendo Park v Roudnici nad Labem a první fáze projektu Retail Park Borská Pole v Plzni. Nejdůležitějším dokončeným projektem bylo otevření rozšířené části Centra Černý Most v Praze. Toto nákupní centrum se se svými 169 obchodními jednotkami a téměř 3 200 parkovacími místy stalo největším v České republice. Jeho celková plocha dosáhla 81 000 m2.


„V současné době je ve výstavbě více než 210 000 m2 nových maloobchodních projektů s převahou nákupních center,“ říká Filip Kolmer, senior konzultant oddělení maloobchodních nemovitostí Jones Lang LaSalle. Největší část maloobchodních prostor se připravuje v Ústeckém kraji (32 % z celkové maloobchodní výstavby ve čtyřech projektech), v Praze (29 % v pěti projektech) a v Olomouckém kraji (27 % ve třech projektech).
Ve druhém pololetí 2013 by mělo být dokončeno přibližně 110 000 m2 nových nákupních center, 2 500 m2 retail parků a 9 500 m2 ve zrekonstruovaných obchodních domech. Mezi největší projekty, které by měly být dokončeny v průběhu roku 2013 patří: Galerie Šantovka v Olomouci (46 000 m2), OC Fontána v Teplicích (18 000 m2) a OC Krakov v Praze 8 (13 800 m2).


„Ačkoli Česká republika zůstává druhým nejvyhledávanějším trhem ve Střední Evropě hned po Polsku, maloobchodní poptávka je od začátku roku nestálá. Nově vstupující i již zavedené značky se i nadále zaměřují na Prahu, a to nejen na přední nákupní centra s ověřenými výsledky, ale i na maloobchodní prostory v centru města. Zlatý kříž spolu s Pařížskou ulicí jsou i nadále mezi maloobchodníky nejoblíbenější. Populární značky se aktivně snaží zajistit si obchodní prostory v ulici Na Příkopě a v dolní částí Václavského náměstí, zatímco prodejci luxusního zboží zůstávají věrni Pařížské ulici,“ doplňuje Sylvie Samadi, vedoucí oddělení maloobchodních nemovitostí Jones Lang LaSalle pro Českou republiku a Slovensko.

Nové obchody v ulicích Na Příkopě a Pařížská
Mezi značky, které v poslední době otevřely nové obchody v ulici Na Příkopě, patří Bershka, jejíž obchod je situován v prominentní části ulice Na Příkopě, v místech, kde se protíná s Václavským náměstím. Také obuvnická značka Deichmann zde na více než 500 m2 nedávno otevřela svůj vlajkový obchod. Zara dokončila modernizaci svého vlajkového obchodu na rohu ulic Na Příkopě a Havířské v duchu nejnovějšího konceptu značky. Obchod Harmont & Blaine, luxusní italské módní značky, se právě dokončuje v ulici 28. října, která je přirozeným prodloužením ulice Na Příkopě směrem k Národní třídě.

I v Pařížské ulici se letos odehrává mnoho důležitých změn. Několik nových luxusní módních značek zde již v tomto roce otevřelo své obchody nebo alespoň intenzivně hledá vhodné prostory  přímo v této ulici či v jejím bezprostředním okolí. Mezi nově otevřenými obchody jsou tyto značky: Jimmy Choo, Zenith a také Just Cavalli v Široké ulici. Značka Burberry dokončila rekonstrukci a rozšíření svého stávajícího obchodu v Pařížské číslo 11.

Nájemné
Výše nájemného v různých nákupních centrech se výrazně liší. Nejdůležitějším faktorem je přitom jejich poloha. Pokud hovoříme o nejvyšším dosahovaném nájemném, lze toto aplikovat vždy jen na několik jednotek v nejlepších nákupních centrech. Nájemné v takových nákupních centrech v Praze zůstává na úrovni 95 €/m2/měsíc (za 100 m2 jednotku). U prvotřídních obchodních ulic v Praze je nájemné stabilní na úrovni 180 €/m2/měsíc. Úroveň poptávky v kombinaci s omezenou nabídkou by však mohla vést k nárůstu nájemného.