Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Tisková zpráva

Praha

Praha je pro mezinárodní maloobchodní značky devátým nejatraktivnějším trhem v Evropě


​​Praha, 18. března 2014 – Praha jako jedna z nejpopulárnějších turistických destinací světa je nejrozvinutějším maloobchodním trhem celé střední Evropy. Ve srovnání s ostatními městy regionu střední a východní Evropy nabízí Praha nejvíce luxusních značek.
 
„V ostatních zemích regionu vstupuje většina maloobchodníků na trh prostřednictvím nákupních center a teprve potom otvírají své první obchody na místních nákupních třídách, pokud se jim zde samozřejmě podaří zajistit vhodné prostory. Výsledkem pak je, že tyto obchodní třídy zaostávají za nákupními centry. Jedinou výjimkou kromě Prahy je Budapešť a její nákupní ulice Andrássy a Váci,“ říká Beatrice Mouton, vedoucí maloobchodního oddělení JLL pro CEE.
 
Praha dosahuje jedné z nejvyšších hodnot HDP na jednoho obyvatele v rámci celé Evropy. Zároveň se jedná o zachovalé historické město s unikátními památkami, díky nimž je jednou z nejpopulárnějších turistických destinací na světě. Není proto žádným překvapením, že Praha se umístila jako deváté nejatraktivnější město pro mezinárodní maloobchodní značky v Evropě. V žebříčku tak předstihla i taková města jako Vídeň, Berlín, Hamburg či Amsterdam. Její atraktivitu potvrzuje i nedávný vstup prestižních značek jako Tommy Hilfiger, Tod’s, Harmont & Blaine, Pal Zileri, Tombolini, Zenith, Bell&Ross, Michael Kors, Jimmy Choo, Tiffany & Co.či Minelli na český trh.
 
Sylvie Samadi, vedoucí oddělení maloobchodních nemovitostí JLL, k tomu podotýká: „Ve srovnání s nejvyspělejšími maloobchodními trhy Evropy, jako jsou Londýn, Paříž či Milán, patří Praha mezi takzvané rozvíjející se trhy. Pro maloobchodníky, kteří jsou již dobře etablováni na vyspělých trzích a hledají další možnosti expanze, představuje Praha lákavou příležitost. Nachází se v blízkosti jejich hlavních trhů a představuje tak atraktivní a zároveň bezpečnou volbu.”

Luxusní segment
„Pozice Prahy v rámci luxusního segmentu je v regionu střední a východní Evropy zcela jedinečná. Sedmnáct z dvaceti luxusních značek, které mají nejpočetnější zastoupení na evropských obchodních třídách, má v Praze vlastní obchod (tzv. monobrand).  Zbývající tři luxusní značky, které v Praze ještě svůj vlastní obchod neotevřely, jsou Chanel, Giorgio Armani a Bally,“ říká Blanka Vačkova, senior analytička oddělení průzkumu trhu JLL.
 
Turisté v Praze napomáhají růstu
Podle serveru TripAdvisor, který vyhodnocuje turistické lokality po celém světě na základě hodnocení jeho uživatelů, se Praha za rok 2013 umístila jako devátá nejoblíbenější turistická destinace na světě. Od roku 2012 si tak svou pozici vylepšila o sedm míst.

Mezi léty 2000 a 2013 se počet zahraničních turistů přijíždějících do Prahy za zábavou i služebně zdvojnásobil až na 4,75 milionů lidí v roce 2013. Tomuto nárůstu napomohl i vstup České republiky do Evropské unie v 2004, kdy počet zahraničních návštěvníků Prahy stoupl o 28 %. „Pro trh s luxusním zbožím v Praze jsou v současnosti nejdůležitější hnací silou ruští a čínští turisté. Především Čína, která nebyla zasažena globální finanční krizí, představuje celosvětově nejrychleji rostoucí trh pro luxusní zboží,“ dodává Blanka Vačkova.