Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Tisková zpráva

Londýn, Praha

Zlatá online horečka: “E-obchod” budoucnosti

Třetí kapitola studie Jones Lang LaSalle „Retail 2020“


Londýn, Praha, 21. června 2010 – Jones Lang LaSalle vydává třetí kapitolu studie Retail 2020 – Zlatá online horečka (tzv. Online Gold Rush). Průzkum Retail 2020 byl poprvé představen 28. května a mapuje maloobchodní trh po dobu následujících deseti let formou interaktivní webové stránky. 

Online Gold Rush zkoumá původ nových inovací v oblasti maloobchodu. Studie posuzuje zjevný paradox: noví obchodníci nemají v oblasti maloobchodu znalosti, avšak někteří z nich se během pár měsíců vyšplhají z nuly až na vrchol. Online Gold Rush rovněž zkoumá důvody proč někteří tradičně „kamenní“ obchodníci vstupují na internet pomaleji. Průzkum radí jak by měli tito obchodníci jednat aby využili všech příležitostí, které se na internetu vyskytují a jaký nový obchodní model bude případný vstup na internet vyžadovat.         

Beatrice Mouton, vedoucí maloobchodního oddělení pro střední a východní Evropu, Jones Lang LaSalle uvedla: „Obchodování na internetu je teprve na samém počátku, avšak následující dekádu se obchodní prostředí na internetu dramaticky změní, překážek pro vstup na tento trh ubude a vzroste pohodlí pro spotřebitele. Zatímco mnoho kamenných obchodů již využívá internetového prodeje, jen málo z nich přizpůsobilo svůj byznys model tomuto online formátu a málo z nich přímo založilo internetový byznys. Následujících 10 let očekáváme skutečné inovace v oblasti maloobchodu, které povedou noví byznysmeni, a to z jiných odvětví než z maloobchodu. Tito obchodníci udělají převrat v tom, jak spotřebitelé prožívají své nákupy, a to skrze nové obchodní techniky, dodávky zboží, způsoby plateb a reklamační politiku.“

Aby se zaběhlí hráči vyrovnali konkurenci, která vzroste díky těmto novým obchodníkům, budou se muset přizpůsobit měnícímu se provoznímu prostředí a rovněž budou muset najmout novou generaci digitálně znalých zaměstnanců.          
 
Beatrice vysvětluje jaký vliv by tyto změny mohly mít na oblast nemovitostí: „Samozřejmě, že online obchody se nemusí zabývat provozními náklady nákupních tříd či obchodních center, to však neznamená, že nemovitosti nebudou pro obchodníky potřebné.
 
Zatímco je nezbytné zařadit internetové nabídky do obchodních modelů a přehodnotit stávající portfolia nemovitostí či realitních požadavků je nutností, fyzická přítomnost bude pro obchodníky nadále nevyhnutelná. Avšak tato fyzická přítomnost se bude muset vyvinout a bude muset spotřebitelům nabídnout působivé zážitky z nakupování a zároveň uspokojit touhu po výběru inovativními rekreačními středisky a cateringovými službami.
 
Rovněž se dočkáme nových požadavků na nemovitosti, např. distribučních center pro uspokojení online objednávek. Obchodníci si rovněž mohou pronajmout prostory za účelem podpoření povědomí o své značce.“  
     
– konec –
 
Poznámky pro editory:

• Retail 2020 naleznete na stránkách www.retail2020.com

• Studie Retail 2020 zkoumá budoucnost maloobchodu a zabývá se např. sektory, lokalitami, formáty, nabídkou spolu s geografií a rovněž ziskovostí (růstem, výdaji a obchodními modely). Průzkum byl představen 28. května za účelem poskytnutí hypotéz o budoucnosti evropského maloobchodu.

• Jones Lang LaSalle a portál Retail 2020 si bere za úkol vést diskuzi za maloobchodní průmysl o budoucnosti tohoto sektoru a jeho důsledky na oblast nemovitostí. Portál rovněž nabídne řadu blogů, videí, zpráv, interaktivních průzkumů a klientských profilů.

• Retail 2020 následuje průzkum Retail Futures, který vydala společnost Jones Lang LaSalle před deseti lety a který úspěšně předvídal mnoho faktorů, které ovlivnily spotřebitelské a obchodní prostředí mezi roky 2000 a 2010.